środa, 5 maja 2010

Reprezentacja Indii na Harvard Business School

Kilka dni temu pisząc o "taniej sile roboczej" z Indii, wspomniałem o profesorach z tego kraju robiących karierę na zagranicznych uniwersytetach.

W międzyczasie kolega z pracy pochwalił mi się, że syn właśnie dostał się na medyczne studia doktoranckie na Harvardzie (wbrew pozorom bycie lekarzem nie musi oznaczać, że jest się doktorem - na co może wskazywać nasz potoczny język).

Idąc tym tropem, postanowiłem sprawdzić, jak wygląda reprezentacja Indii na jednej z najbardziej renomowanych szkół biznesowych świata. Wziąłem pod lupę Harvard Business School (HBS).

Oto co znalazłem:
  1. Harvard Business School zatrudnia 25 profesorów pochodzących z Indii (ponad 10% całego grona profesorskiego), 
  2. HBS ma już ponad 600 indyjskich absolwentów
  3. Dziekanem HBS został właśnie prof. Nitin Nohria, dołączając do prawie pół tuzina innych dziekanów pochodzenia indyjskiego na wiodących szkołach biznesowych w USA.
Ignorantom obawiającym się podważenia nieskalanego obrazu liderów ich firmy, zdecydowanie odradzam przeczytanie świetnej lektury biznesowej pióra obecnego dziekana Harvard Business School zatytułowanej What Really Works: The 4+2 Formula For Sustained Business Success.

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

Hej,
Niemiecka firma proponuje mi 7-mio letni kontrakt przy uruchomieniu i obsłudze budowanej właśnie elektrowni. Zachęcają do założenia właśnej firmy i pracy na zasadzie freelance.
Pewnie masz doświadczenia w pracy w Indiach i dlatego chciałbym prosić Cię o komentarz co mogłoby być korzystniejsze:
- założenie firmy tu w kraju i płacenie wtedy podatków na polskich warunkach,
- czy może założyć firmę w Indiach i płacić podatek na lokalnych warunkach, jeżeli założenie firmy przez obcokrajowca w Indiach nie jest problemem.
Dzięki z góry
Artur

Adam pisze...

Artur,
podeślij mi Twojego maila na expatwindiach@gazeta.pl
Chętnie podzielę się moją opinią na ten temat.
Pozdrawiam,
Adam